Wikiloc |  Itinerària La riera de Talamanca

Primera sortida pràctica del curs de monitor d’excursionisme d’entitat, organitzada per la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC).
Recorregut circular que permet descobrir l’origen medieval de Talamanca a partir del seu patrimoni cultural i natural. Part de l’excursió passa pel massís de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, protegit des de 1972 per un pla especial i declarat parc natural el 1987. El parc és gestionat per la Diputació de Barcelona i els municipis que en formen part.
Ens desplacem del lloc de trobada – pàrquing de la Zona esportiva, al centre. L’itinerari s’inicia al poble mateix de Talamanca – Ajuntament de Talamanca. Des de la plaça cal recórrer el carrer del Castell fins a trobar l’edificació del Castell de Talamanca. Des d’aquest punt s’inicia una pista amb indicacions de color gris que deixen el poble endarrere. S’obre una panoràmica que mostra la posició estratègica del poble dalt de la serra del Rossinyol. El relleu és abrupte amb serrats encinglerats i torrenteres. Després d’una bifurcació a la dreta i seguint aquesta mateixa pista en descens s’arriba al mas del Molí del Menut situat al costat de la riera. Cal creuar la riera prop d’un embassament, que realça la importància de la gestió de l’aigua, i seguint la mateixa pista. Per tal d’arribar a la Bauma dels Gobians, cal prendre un sender a mà dreta. Seguint aquest mateix sender i passada una barraca de vinya, es troba un tombant a la dreta ben a prop de la riera, que condueix fins a una nova edificació, la Sínia de Can Valls. Cal seguir aquest mateix sender fins a una pista que ens permetrà creuar la riera i iniciar la pujada al poble. A mitja pujada, una fita indica la presència d’un forn d’obra – El Fornot, a mà esquerre cal agafar un sender emboscat. Deixant el forn endarrera, es torna a trobar la pista que cal seguir fins a trobar la Font de Talamanca. S’acaba el recorregut retornant al poble de Talamanca.